A kiskereskedelmi iparagat es az oktatasi intezmenyeket tartjak a legbosszantobz „levelszemet-uzemeknek”
23.03.2016

A kiskereskedelmi iparágat és az oktatási intézményeket tartják a legbosszantóbb „levélszemét-üzemeknek”

2016. március 23., Ricoh Europe, London – Európában a kiskereskedők és az oktatási intézmények kommunikációs anyagainak háromnegyede felesleges levélszemétnek bizonyul a Ricoh Europe által megrendelt kutatás szerint.

A felmérés 21 országban kérdezte meg a fogyasztókat a különböző márkáktól és szolgáltatóktól kapott kommunikációs anyagokkal kapcsolatban. A válaszadók többsége (76%) elmondta, hogy a kiskereskedelmi ágazat által küldött anyagok lényegében feleslegesek, miközben 75%-uk állította ugyanezt a különféle oktatási létesítményekről.

A Ricoh Europe hét különböző iparág kommunikációs anyagaival kapcsolatban tett fel kérdéseket. A felmérés szerint a legjobban a pénzügyi szolgáltatók és a közszféra szereplői teljesítenek, a válaszadók 39%-a, illetve 42%-a állítja azt, hogy ezen szektorok kommunikációs anyagai általában megfelelőek számukra. Ez azonban azt is jelenti, hogy nincs olyan ágazat, amelynek a kommunikációját a fogyasztók többsége hasznosnak találná.

    Szám    A szektorok sorrendje a kommunikációk lényegtelensége szerint
    1.    Kiskereskedelem
    2.    Oktatás
    3.    Telekommunikáció
    4.    Egészségügy
    5.    Közművek
    6.    Pénzügyi szolgáltatások
    7.    Közszféra

A levélszemét-áradat következtében az ügyfelek bizalmatlanná válnak a vállalatok és intézmények iránt személyes adataik kezelésével kapcsolatosan. A kiskereskedelemben bíznak a legkevésbé: a fogyasztók háromnegyede (74%) egyáltalán nem bízik ebben a szektorban. Az adatok kezelését illetően a megkérdezettek szerint a közszféra (50%), a pénzügyi szolgáltatók (49%) és az egészségügy (48%) a legmegbízhatóbb ágazat. Talán nem véletlen, hogy ezekben a szektorokban a legszigorúbbak az ügyféladatok kezelésére és használatára vonatkozó szabályozások.

A levélszemét problémája jelentős hatással van a vállalkozások eredményeire. A fogyasztók közel egyötöde (18%) mondta el, hogy már váltottak szolgáltatót a márkáktól és más szolgáltatóktól kapott felesleges anyagok miatt. Ezen felül 63%-uk vélekedik úgy, hogy kevesebbet költenének e cégek szolgáltatásaira.

David Mills, a Ricoh Europe ügyvezetője elmondta: „A vállalkozásoknak foglalkozniuk kellene a levélszemét problémájával. Jelenleg rosszul célzott anyagokkal árasztják el az embereket, amivel lerombolják a bizalmat, lehetséges ügyfeleket veszítenek és csökkentik bevételeiket. Meg kell érteniük, hogy ez valódi, kézzel fogható negatív hatásokat generál.”

„Úgy véljük, a kiskereskedelem és az oktatási intézmények rossz megítélése az erős piaci verseny által generált kényszerhelyzet eredménye. Az ’offline” kiskereskedelemnek versenyre kell kelnie a vásárlói magatartást megváltoztató, költséghatékonyabban üzemeltethető online vásárlással, miközben az oktatási létesítmények a tanulókért küzdenek az alacsonyabb állami támogatás idején. Ezekre a nyomásokra reagálva, rövid távú eredményeket generáló kommunikációs anyagokat küldenek, de ezeknek sokkal inkább személyre szabottnak kell lenniük, hogy elkerüljék a hosszú távú kapcsolatok romlását.”

A vállalkozások és a fogyasztók véleménye Európában a kommunikációs anyagokról:
  •  “Határozottan a testre szabás a kulcs a jövőre nézve. Új módszereket kell találnunk az ügyfelek megközelítésére, többnyire a technológiát segítségül hívva” – Marketing vezető, kiskereskedelem, Hollandia
  •  “Nagyon bosszús vagyok, és ez csak rosszabb lesz. Úgy érzem, nincs kiút. Ott van, bárhová mész. Mindenhol elér valamilyen kereskedelmi célú kommunikáció, amelyre tulajdonképpen nincs is szükséged” – Tina, fogyasztó, Németország
  •  “Rengeteshame man is he backg a hal a tengerben, hatalmas a kínálat a piacon. Így, ha nem azt nyújtod az ügyfeleknek, amit szeretnének, egyértelműen más után fognak nézni” – e-kereskedelmi vezető, kiskereskedelem, Egyesült Királyság

Tudjon meg többet a www.ricoh.hu/thoughtleadership honlapon.

| A Ricoh-ról |

A Ricoh integrált digitális szolgáltatások, valamint a nyomtatási- és képalkotási megoldások egyik vezető szolgáltatója. Célunk a munkahelyek és a munkaterületek digitális átalakulását és az üzleti teljesítmény optimalizálását támogatni.

A tokiói székhelyű Ricoh cégcsoport működése globálisan mintegy 200 országban és régióban ér el ügyfeleket, 85 éves történelme során összegyűjtött tudással, technológiákkal és szervezeti képességekkel támogatva őket. A 2023 márciusával zárult pénzügyi évben a Ricoh Group árbevétele 2 134 milliárd jen (kb. 16 milliárd USD) volt.

A Ricoh küldetése és jövőképe, hogy a munkahelyi folyamatok megértésével és átalakításával képessé tegyük az egyéneket arra, hogy a munka által találják meg a kiteljesedést, hogy felszabadíthassuk a bennük rejlő potenciált és kreativitást a fenntartható jövő megvalósítása érdekében. 

További információért kérjük, látogasson el a www.ricoh.com weboldalra.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Minden jog fenntartva. A tartalomban felmerülő márkanevek és a védjegyek a jogszerűen bejegyzett tulajdonosok korlátlan tulajdonát képezik.

Kérdés esetén kérjük forduljon kollégánkhoz:

RICOH Hungary Kft.

Fekete Gábor

E-Mail: gfekete@ricoh.at

Mobil: +43 664 80 464 2455