Európa középpiaca idén változásokat vár a munka világában

Print Twitter Facebook Delicious LinkedIn Google Xing

Európa középpiaca idén változásokat vár a munka világában

2017. március 28. Ricoh Europe, London – A Ricoh Europe által megrendelt legújabb kutatás szerint az európai középvállalatok munkavállalóinak túlnyomó többsége 2017-ben a munkában betöltött szerepének változását várja.

Az 50-500 munkavállalót foglalkoztató vállalatokban dolgozó válaszadók 96%-a egyetért abban, hogy a digitális szakadék, a gazdasági bizonytalanság és a szabályváltozások a munkájukat befolyásoló legfontosabb tényezők. Azonban optimisták, és szilárdnak érzik pozíciójukat. Mindössze 8%-uk gondolja, hogy munkahelyet vált, és csupán 12% lát kevesebb karrier lehetőséget 2017-ben. 

A kutatásban részt vevő 790 középpiaci munkavállaló többsége 2017-ben szeretne elmozdulni a kreatív erőforrás-gazdálkodás és a technológia által támogatott munkamódszerek felé.

  • 57%-uk várja, hogy cége még kreatívabb módon használja ki a rendelkezésére álló erőforrásokat 
  • 62%-uk úgy véli, cégének fejlesztenie kellene a folyamatokon és a meglévő technológiákon
  • 64%-uk egyetért abban, hogy az új technológiák jelentős mértékben javítják az együttműködési lehetőségeket
A középpiaci munkavállalók 58%-a bízik abban, hogy vállalata az évet a jelenleginél erősebb pozícióban zárja majd.

David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója elmondta: „Az európai középvállalatok strukturális, erőforrás-jellegű és magatartásbeli kihívásokkal néznek szembe. Ennek ellenére a változások jelenlegi periódusára nem szabad fenyegetésként tekinteni. A gazdasági bizonytalanság valószínűleg folytatódik, a kkv-knak viszont előre kell lépniük. A munkavállalók tudatában vannak e ténynek és azt várják, hogy céljaik eléréséhez a megfelelő eszközök birtokában legyenek.”

“Az együttműködő munkacsoportok jelentik minden sikeres vállalkozás hajtóerejét, és az olyan, jövőbe mutató digitális megoldások, mint például a kognitív táblák, előmozdítják a növekedést. A munkavállalók az együttműködést megkönnyítő digitális technológiák rendelkezésre állását várják vezetőiktől a lehető leghatékonyabb munkavégzés érdekében. Mindannyian ugyanolyan elkötelezettek a pozitív irányú változás iránt.”

Louella Fernandes, a Quocirca iparági elemző cég társigazgatója hozzátette: „Az információkezelés folyamatának fókuszba helyezése nélkül a vállalatok többsége számára küzdelmes időszak következik. A cégeknek át kell értékelniük hosszú távú digitális stratégiájukat. Akik ezt megteszik, azok lesznek a legjobb helyzetben ahhoz, hogy kihasználhassák a digitális szakadék által megnyitott új esélyeket és alkalmazhassák a növekedést támogató új munkamódszereket. Úgy gondolom, idén a cégek fokozatosan ki fogják aknázni a technológia lehetőségeit. A digitális magabiztosság előmozdítása a munkahelyeken elengedhetetlen lesz a sikeres teljesítményhez.”

A cikksorozat előző része itt olvasható.

Oldal tetejére

| A Ricoh-ról |
A Ricoh egy globális vállalat, amely több, mint 80 éve dolgozik a munkamódszerek átalakításán. A Ricoh mottója, imagine. change. Ennek szellemében biztosít a vállalatoknak és dolgozóknak szolgáltatásokat és technológiákat, amik ösztönzik az innovációt, növelik a fenntarthatóságot és az üzleti fejlődést. Idetartoznak a dokumentum-kezelési rendszerek, IT-szolgáltatások, digitális nyomdai rendszerek, digitális fényképezőgépek és ipari rendszerek.

A cég központja Tokióban található és körülbelül 200 országban van jelen. A 2016. március 31-én befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 2209 milliárd japán jen volt (körülbelül 21,8 milliárd USD). További információkért, kérjük, látogasson el honlapunkra: www.ricoh.hu
 
Közösségi média oldalaink:
Facebook: https://www.facebook.com/ricohhu
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/ricoh-hungary
Youtube: Ricoh Hungary channel

További sajtóinformáció:
Ricoh Hungary Kft.
Nagy Annamária 
marketing communications specialist

Tel.: +36 23 806 843
Mobil: +36 30 184 78 35
Fax: +36 23 806 801
E-mail: annamaria.nagy@ricoh.hu

Oldal tetejére