Miert fogja a digitalis nyomtatas kiegesziteni – nem pedig felvaltani – az ofszetet
19.04.2016

Miért fogja a digitális nyomtatás kiegészíteni – nem pedig felváltani – az ofszetet

2016. április 19., London, Ricoh Europe – Ahogy a nyomtatási ipar folyamatosan fejlődik a digitális éra irányába – néhányan újbóli feltalálásnak is nevezik ezt az átalakulást –, egyetlen biztos pontként az látszik, hogy mindig is lesznek a piaci trendek és a jövőre vonatkozó jóslatok körüli viták. Nem nehéz megérteni az okát. Ki ne akarná tudni, milyen innovációk fognak megjelenni a dolgozók életének megkönnyítéséért, a jobb teljesítményért, hiszen a vállalkozások sikeresebbek szeretnének lenni. Míg néhány jövőbeli vízió a robosztus fejlődések megjelenésére fogad az idő múlásával, addig más elképzelések szinte sci-fibe illőek. Ez persze nem azt jelenti, hogy idővel nem fognak ezek is megvalósulni; 20 évvel ezelőtt például kevesen gondoltuk volna, hogy egy nap mobiltelefonról fogunk pénzt utalni.   

Gyakori, hogy egy új technológia elavult elődje helyére lép – ez természetes következménye annak, hogy könyörtelenül szorgalmazzuk a gyorsabb, hatékonyabb és fejlettebb eszközök létrejöttét a munka elvégzésére. Némi nosztalgiával: nyilván nem sokan hiányolják az írógép, a floppy lemez vagy a betárcsázós modem korlátait. 

De érdemes felidézni, hogy a videó nem semmisítette meg a rádiót – és a digitális nyomtatás sem fogja megölni az ofszetet. Tény, hogy a digitális nyomtatás egyre terjeszkedik a média világában. Mi több, kiegészíti az ofszetet.   

A hirdetésektől kezdve, a címkéken át egészen a magazinokig, Heidelberg rámutat, hogy a digitális nyomtatás tovább fog növekedni minden alkalmazás terén 2020-ig és utána. A folyamat minden bizonnyal hosszú utat járt be a ’90-es évek elején történt megjelenése óta.

Volt idő, mikor néhány ember számára a digitális nyomtatás a minőség romlását jelentette. Ez ma már egyszerűen nem téma. A digitális nyomtatás a munka gyorsabb elvégzését garantálja. Segítségével a vállalkozások pénzt takarítanak meg, mert csak a szükséges mennyiséget nyomtatják ki. A legnagyobb előnye talán az, hogy az adatokat könnyen lehet tárolni és frissíteni, a változtatásokat elvégezni, ezáltal csökken a pazarlás. Ha úgy vesszük, a digitális előnyök kiemelik az ofszet nyomtatás fontos értékeit is. A hosszabb átfutási idejű, statikus tartalomgyártásra is alkalmas digitális-ofszet nyomtatás kombináció révén a szolgáltatók egyablakos vállalkozásokká válhatnak.  

Jelenleg a nyomtatási szolgáltatók sokkal többet foglalkoznak azzal a kérdéssel, hogy milyen módon tudják a digitális nyomtatást a lehető leghatékonyabb módon alkalmazni. Az integráción felül, az olyan jövőbemutató, fontos befektetési döntések előtt álló akadályokat, mint egy új digitális nyomdai berendezés beszerzése, gyakran igen nehéz leküzdeni. A megoldást a szakértelem jelenti. 

Ha a vállalatok teljes kontrollt szeretnének gyakorolni a digitális nyomtatás és kommunikációs környezet felett, akkor olyan partnerekre van szükségük, akik értik és ismerik a folyamatok komplexitását és azok kihívásait. Joggal várnak el olyan kiváló hardver és szoftver megoldásokat, amik elősegítik a legmagasabb minőségű nyomtatás felgyorsítását. Személyre szabott szolgáltatást és szakértelmet igényelnek olyan megoldásokkal, amik előmozdítják a jövőbeli növekedést és sikert. 

A titok nyitja a digitális nyomtatás, az adatok és az innovatív, új technológiák kiaknázása a többcsatornás termelés és kommunikációs környezetekben. A nyomtatási szolgáltatók átalakíthatják, optimalizálhatják és kiterjeszthetik vállalkozásukat. A kulcs ehhez a platformok és technológiák közti kapcsolat, beleértve a felhőt, a digitális és ofszet alapú rendszereket.     

Kevesebb, mint két hónap van hátra a drupa 2016-ig, ahol bemutatkoznak majd a legújabb ipari innovációk. Kétségtelen, hogy a digitális nyomtatás nem csupán a drupa, de a következő évek központi témája is lesz.

| A Ricoh-ról |

A Ricoh integrált digitális szolgáltatások, valamint a nyomtatási- és képalkotási megoldások egyik vezető szolgáltatója. Célunk a munkahelyek és a munkaterületek digitális átalakulását és az üzleti teljesítmény optimalizálását támogatni.

A tokiói székhelyű Ricoh cégcsoport működése globálisan mintegy 200 országban és régióban ér el ügyfeleket, 85 éves történelme során összegyűjtött tudással, technológiákkal és szervezeti képességekkel támogatva őket. A 2023 márciusával zárult pénzügyi évben a Ricoh Group árbevétele 2 134 milliárd jen (kb. 16 milliárd USD) volt.

A Ricoh küldetése és jövőképe, hogy a munkahelyi folyamatok megértésével és átalakításával képessé tegyük az egyéneket arra, hogy a munka által találják meg a kiteljesedést, hogy felszabadíthassuk a bennük rejlő potenciált és kreativitást a fenntartható jövő megvalósítása érdekében. 

További információért kérjük, látogasson el a www.ricoh.com weboldalra.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Minden jog fenntartva. A tartalomban felmerülő márkanevek és a védjegyek a jogszerűen bejegyzett tulajdonosok korlátlan tulajdonát képezik.

Kérdés esetén kérjük forduljon kollégánkhoz:

RICOH Hungary Kft.

Fekete Gábor

E-Mail: gfekete@ricoh.at

Mobil: +43 664 80 464 2455