Hogyan lesz az IT a munkavállalók hőse, amikor kiváló munkahelyi technológiai élményt kell biztosítani

Hogyan lesz az IT a munkavállalók hőse, amikor kiváló munkahelyi technológiai élményt kell biztosítani

image

A legfrissebb kutatások azt sugallják, hogy az átlagos munkavállaló hetente csak 1,5 napot tölt az irodában.

Az ipari forradalom előtt a munka gyakran otthon vagy annak közelében zajlott le, olyan foglalkozásokkal, mint a kovácsok és varrónők, akik otthonuk mellett vagy alatt dolgoztak. Azonban az új gyárak és gépek hatékonyabbá tették, ha a munkavállalók egy helyen gyűltek össze - az innováció központjában.
 
Gyorsan ugorjunk két évszázaddal előre, és a járvány hasonlóan jelentős fordulópontnak bizonyult a munkaszokások terén. Habár a járvány legrosszabb része mögöttünk van, a legfrissebb kutatások szerint az átlagos munkavállaló csak hetente 1,5 napot tölt az irodában.
 
Miközben az üzleti vezetők azon küzdenek, hogy hogyan kezeljék a legjobban az új munkamodelljeiket, az IT-menedzserek a háttérben csendesen törekedtek arra, hogy zökkenőmentes munkahelyi élményt biztosítsanak mindenki számára. De hogyan tudja az IT összeegyeztetni azoknak az igényeit, akik csak egyszer egy hónapban vagy öt napig egy héten járnak be az irodába?
image

Az alkalmazottak 86%-a az együttműködés hiányát vagy hatékony kommunikáció hiányát jelöli meg a munkahelyi kudarcok fő forrásaként.

Bár a HR és az üzemeltetés szerepe teljesen elkülönültnek tűnhet az IT felelősségi körétől, a valóság az, hogy minden szakember azon dolgozik, hogy ugyanazt a célt érje el: támogatni a dolgozókat és javítani a munkahelyi élményüket. Mégis, ezek a részlegek gyakran elszigeteltek egymástól, és nem harmonizáltan működnek együtt
 
Például gyakran előfordul, hogy a HR, az üzemeltetés és az IT részlegek külön-külön mutatják be a munkahely modernizálására vonatkozó irányelveiket. Ez nemcsak feszültséget teremt a részlegek között, ahogyan versenyeznek a költségvetésért, hanem problémákat is okozhat később, amikor a dolgozók bevezetése vagy a rendszerek integrációja történik. Valójában a legfrissebb kutatások szerint az alkalmazottak 86%-a azt állítja, hogy az együttműködés hiánya vagy az hatékony kommunikáció hiánya a munkahelyi kudarcok fő forrása.
 
Annak érdekében, hogy maximalizálják bármilyen munkahelyi stratégia potenciálját, a vállalkozásoknak le kell bontaniuk a falakat, és együtt kell működniük minden olyan javaslattal kapcsolatban, amely hatással lehet a munkahelyre már azok kezdeti szakaszától kezdve.

A rugalmaság elengedhetetlen a hibrid munkavégzés korában

Az az alap elvárás, hogy az emberek képesek legyenek az azonnali személyes és virtuális együttműködésre. Még az alapvető dolgok, mint például az alkalmazottaknak az utolsó pillanatban egy asztalt lefoglalni vagy lemondani, autóparkolást regisztrálni egy alkalmazáson keresztül, vagy eligazodni az épületben, egyszerűen felesleges akadályokká válhatnak, amelyek elrettenthetik az alkalmazottakat az irodába való visszatéréstől, ha túl bonyolultak, hozzáférhetetlenek vagy nem alkalmazzál a jó felhasználói élmény elveit.
 
Egyszerűen fogalmazva, a megfelelő technológiának köszönhetően, az alkalmazottak gyorsan, hatékonyan és hatékonyan végezhetik el a feladataikat, bárhol is legyenek éppen. Ugyanígy a technológiának mindenhol elérhetőnek kell lennie, hogy az otthonról dolgozók ne legyenek hátrányban az irodában dolgozókkal szemben.
 
Ráadásul a vállalkozásoknak el kell távolodniuk a digitalizáció öncélú végrehajtásától. Ha egy folyamat hatékonytalan, akkor az még mindig az marad, még akkor is, ha digitalizálták. A fő cél mindig az kell legyen, hogy az előrelépések az alkalmazottakra összpontosítsanak. Az, hogy egy alkalmazáson keresztül kell egy asztalt lefoglalni, egy másikon egy termet, és még egy harmadikon egy vendéget regisztrálni, gyorsan frusztrációt okozhat az alkalmazottak számára.
 
Ehelyett az informatikai vezetőknek olyan megoldásokat kell találniuk, amelyek egy zökkenőmentes munkahelyi élményt kínálnak, amely a rugalmasságot helyezi előtérbe. Például a valóban összekapcsolt munkahely-fejlesztési platformok, mint a RICOH Spaces, teljes eszközkészletet nyújthatnak az alkalmazottaknak, amely támogatja az asztal- és vendégkezelést, a teremkezelést és a szolgáltatásigényeket egy mobilalkalmazáson keresztül. Ezek a technológiák az alkalmazottakhoz közel hozzák a munkahelyet, és zökkenőmentessé teszik a visszatérést az irodába."
Verdantix Report 2021 Thumbnail image

Használjon adatokat a munkahelyi élmény tervezéséhez és javításához

A munkahelyi élményre való összpontosított megközelítés létfontosságú. Azok nélkül az információk nélkül, amelyek felvázolják, hogyan használják a dolgozók a munkahelyüket, bármilyen stratégia annak fokozására hiányos lesz. Az ilyen adatok gyűjtése azonban nem kell, hogy nehéz folyamat legyen. Az integrált technológiai platformok támogatást nyújthatnak azzal, hogy lehetőséget biztosítanak a vállalkozásoknak arra, hogy lássák, melyik tárgyalóterem és íróasztal a legkevésbé népszerű, felmérjék, milyen gyakran járnak az egyének az irodába, vagy megmutassák, ha több együttműködési térre van szükség a dolgozók igényeihez való alkalmazkodáshoz. Egyetlen integrált platformmal, például a RICOH SPACES-zel az irodavezetők jobban megérthetik a dolgozók viselkedését, és ennek megfelelően alkalmazkodhatnak a személyzet igényeihez. Ezek az eszközök képesek előrejelezni olyan viselkedéseket, mint az iroda legforgalmasabb napjai, és így kiemelni, hol lehet szükség alternatív intézkedésekre. A dolgozóik igényeire szabott munkaterületek tervezésével a vállalkozások maximalizálhatják a dolgozók termelékenységét, amivel elősegítik a növekedést, valamint a tehetségek vonzását és megtartását.

Mi várható a jövőben

Az IT szerepe a zökkenőmentes munkahelyi élmény kialakításában most fontosabb, mint valaha. Véleményem szerint az IT-menedzsereknek le kell küzdeniük a belső kommunikációs kihívásokat és együtt kell működniük más kulcsfontosságú döntéshozókkal.
 
A tervezett és bevezetetésre kerülő megoldásoknak mindenképpen emberekre szabottan kell működniük. Egyszerűen fogalmazva, a legjobb javaslatok a munkahelyi élmény javítására az egyéni szükségletek figyelembevételével kell kifejlesztésre kerüljenek - bárhol is legyenek.
 
Ahogyan a történelem mutatja, kapcsolatunk az irodával folyamatosan alakul. Ahhoz, hogy lépést tartsunk a változásokkal és folyamatosan fejlesszük a munkahelyi élményt, az IT-menedzsereknek alkalmazkodó, együttműködésre képes és adatvezérelt válaszokat kell bevezetniük. A RICOH Spaces tökéletes technológiai platform a munkahelyi élmény gazdagításához. Ezenkívül megbízható eszköz, mellyel az IT a hibrid rendszerben dolgozó kollégák hőse lehet. 
 
További információkért a RICOH Spaces-ről kattintson ide.
Nathan Thomas

Nathan Thomas

Head of Product, RDx Ricoh Europe

Lépjünk kapcsolatba

Beszéljen szakértőinkkel

Vegye fel a kapcsolatot egyik tanácsadónkkal, és derítse ki, hogyan tudunk segíteni vállalkozásának.

Kapcsolatfelvétel