Hogyan támogathatja a HR az együttműködést a hibrid munkavégzés bevezetésével

Hogyan támogathatja a HR az együttműködést a hibrid munkavégzés bevezetésével

image

Az 1940-es években egy autó csupán még egy eszköz volt, hogy eljussunk A pontból B pontba. Amikor az elektronika megérkezett, teljesen megváltoztatta az autózást is. Az autók több szerepet is betölthettek, mint például hangrendszer, hűtőrendszer, vagy akár egy hely, amit pihenésre használhattunk a hosszú utazások során.


Az irodai környezet fejlődése hasonlóan drasztikus volt. Még 20 évvel ezelőtt is a legtöbb iroda tele volt elszigetelt kockákkal, fülledt tárgyalóteremmel és papírhalommal. Sokak számára nehéz elképzelni, hogy egész nap ilyen környezetben üljenek, öt napon át egy héten.


Az emberek munkavégzésre vonatkozó elvárásai megváltoztak, különösen a covid-járvány után. Míg a 2010-es évek elején az „izgalmas” irodák látszólag csak a szilícium-völgybeli nagy technológiai vállalatokra korlátozódtak, ma a dolgozóknak okot kell biztosítanunk arra, hogy fizikai munkahelyre menjenek.


A legfrissebb kutatások szerint sok szervezetnek nem sikerül ösztönzőket biztosítania munkavállalóiknak. Felmérésünkben a HR vezetők 60%-a jelenti, hogy az alkalmazottaknak nincs meggyőző okuk arra, hogy irodába menjenek. Az HR csapatok legnagyobb kihívása az, hogy kitalálják, hogyan tartsák elkötelezettnek az alkalmazottakat, miközben támogatják a rugalmasabb munkastruktúrát. A valódi rugalmasság azt jelenti, hogy át kell értékeljük, hogyan gondolkodunk a munkáról a modern világban, és egy olyan modell felé kell elmozdulnunk, amely az emberek személyes életéhez igazodik.


Tehát mi az aktuális irodaigény és hogyan segíthetünk egy együttműködésre ösztönző és kellemes munkaélmény kialakításában?

Miért járnak az emberek az irodába

Az emberek természetesen társas lények, és másoktól tanulnak a legjobban - amit támogat a közelmúltban végzett közvélemény-kutatásunk, amely szerint a munkavállalók 72%-a élvezi másoktól való tanulást, akik fizikailag körülöttük vannak. Sokunk számára fontos is, hogy megtörjük azt a „Egyél. Aludj. Dolgozz. Ismételd.” ciklust, amibe a járvány idején kerültünk, a négy fal közé szorítva. Végül is, a kollégáktól való folyamatos elszigeteltség akadályt jelent jólétéünknek - valamint hatékony és kreatív munkavégzésünknek.
 
A szervezeteknek olyan élményeket kell nyújtaniuk, amelyeket teljesen távmunkával nem lehet elérni. Az irodának szociális központként kell működnie, ahol az emberek összegyűlnek, hogy megosszák az ötleteiket és kreatívak legyenek. Ez fontos kifejezője a vállalati kultúrának és biztosít egyfajta "összetartozás" érzést - különösen akkor, amikor a tehetségekért folyó küzdelem heves.
 
Ezek az előnyök csak akkor valósulnak meg, ha a vállalkozások olyan technológiával felszerelt irodai tereket teremtenek, amelyek lehetővé teszik az emberek számára, hogy ezekből a környezetekből profitáljanak, akár személyesen, akár virtuálisan.

Az irodai terek újraértelmezése

Egy kiváló iroda az agilitásról szól; alkalmazkodnia kell a lakói igényeihez, és lehetővé kell tennie a mindennapi rugalmasságot. Ez már azelőtt elkezdődik, mielőtt belépnél. Az egyszerű dolgok, mint például biztosítani, hogy az emberek könnyen (mobilalkalmazás vagy webalkalmazás segítségével) lefoglalhassák vagy lemondhassák az utolsó pillanatban az asztalt; lássák, hogy ki tartózkodik bennt az irodában; paroklóhelyet foglaljanak, vagy eligazodjanak az épületen belül, mind elengedhetetlenek azon hátráltató tényezők eltávolításához, amelyek akadályozzák az alkalmazottakat.
 
Az irodatervezés hagyományosan nem tartozik az emberi erőforrások csapatának hatáskörébe, de szorosan kapcsolódik ahhoz. Az irodai tér befolyásolja az emberek együtt töltött idejét - az étkezés, a találkozás és a szociális tevékenységek tekintetében is. A HR az irodavezetőséggel együttműködve befolyásolhatja, hogy hogyan növeljék a társas terek az interakciókat, a csapatépítést és támogassák a vállalati kultúrát. Valóban, a növekedő együttműködés bizonyított hatással van mind az alkalmazottak megtartására, mind a szervezeti sikerre. A kollégák közötti nagyobb bizalom segít a jobb ügyfélkapcsolatok kialakításában is.
 
Az irodaterület digitális funkcionalitásának szükségessége nem kérdés. Az alkalmazottaknak képesnek kell lenniük ötleteket rögzíteni és gondolatokat megosztani kollégáikkal bármelyik helyen, olyan eszközökkel, amelyek következetesek és könnyen használhatók.
image

Az új igények megértése

Azoknak a terveknek, amelyek a jövőbeli munkaszabályok (például az aszinkron munka) javítását célozzák meg, hiányozni fognak azok az információk, amelyek bemutatják, hogyan használják az alkalmazottak a munkahelyüket. Az integrált technológiai platformok, mint például a RICOH Spaces, elemzik az irodaterület használatát, segítve a munkavállalói viselkedés jobb megértését és azt, hogy hogyan lehet hatékonyabban együtt dolgozni az irodában.
 
Csak úgy lehet releváns ösztönzőket és megoldásokat megfontolni, ha az alkalmazottak trendjeit és preferenciáit megismerjük - például, a legnyugodtabb nap az irodában vagy az népszerűtlen íróasztalok. Ez a részletes betekintési szint visszajelzést adhat a rugalmas munkaszabályokról, és segít a vállalkozásoknak adatalapú döntéseket hozni.
 
Végülis az olyan eszközök, mint a RICOH Spaces, elősegítik a együttműködést azzal, hogy biztosítják, hogy elegendő tér álljon rendelkezésre a közös munkához. Gondoskodik arról, hogy az emberek könnyedén foglaljanak tárgyalótermeket, így jobban és hatékonyabban kihasználva a tereket.

Egy sikeres és hosszútávú vállalati kultúra létrehozása

A változások szigorú elutasításán dolgozni biztos módja a legjobb tehetségek elvesztésének. Ne felejtsük el, hogy minél jobban működnek a terek az alkalmazottak számára, annál jobb az egyének és a szervezet teljesítménye.
 
A hibrid munka csak akkor lehet sikeres, ha a vállalkozások olyan digitálisan felkészített tereket fejlesztenek ki, amelyek alkalmazkodnak az alkalmazottak igényeihez és elősegítik az elégedettséget.
 
Ahhoz, hogy lépést tartson a változásokkal és növelje az elkötelezettséget, a HR csapatoknak együtt kell működniük az IT-vel és az irodavezetéssel, hogy a közös munka és az élmény szempontjából újraalkossák a teret. További információért olvassa el a Ricoh legújabb kutatását az alábbi linken.
Nathan

Nathan Thomas

HEAD OF PRODUCT, RDX RICOH EUROPE

Lépjünk kapcsolatba

Beszéljen szakértőinkkel

Vegye fel a kapcsolatot egyik tanácsadónkkal, és derítse ki, hogyan tudunk segíteni vállalkozásának.

Kapcsolatfelvétel